Семінар-практикум для практичних психологів та вчителів 1 класів НУШ закладів освіти Костянтинівського району

25 лютого 2019 року в залі Костянтинівської районної ради відбувся семінар-практикум для практичних психологів та вчителів 1 класів закладів освіти на тему «Психолого-педагогічний супровід педагогів у взаємовідносинах із батьками в умовах реалізації основних положень НУШ».

Метою даного заходу було здійснення психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства в контексті Нової української школи, підвищення рівня психологічної компетентності педагогів щодо надання ефективної психосоціальної підтримки учнів, впровадження інтерактивних, нетрадиційних форм, методів і прийомів навчання і виховання.

Гостями семінару стали представник Костянтинівського відділення поліції Дужак О.В. разом з членами Молодіжної ліги «Майбутні поліцейські» Анітою Скуменко та Мар’яною Кабазовою.

Семінар відкрила завідувач методичного кабінету Ходакова В.А., яка зазначила, що Нова українська школа ґрунтується на засадах компетентнісного підходу та ідеях педагогіки партнерства усіх учасників освітнього процесу, що передбачає активне включення їх у реалізацію спільних завдань, організовується на принципах добровільності  та інтересів.

Керівник районної методичної комісії вчителів 1-2 класів району, вчитель початкових класів Новодмитрівського НВК Вакуленко О.О., під час свого виступу на тему «Ранкові зустрічі в початковій школі. Вимоги до проведення» надала не лише теоретичні аспекти з даного питання, але й поділилася практичним досвідом з проблеми організації та планування роботи з інтегрованого курсу «Я досліджую світ».

Тему ранкових зустрічей у практичній частині семінару продовжила вчитель початкових класів Білокузьминівської ЗОШ І-ІІІ ст Чук І.А. – переможець обласного етапу «Учитель року 2019» в номінації «Вчитель інклюзивного класу». Ірина Андріївна запропонувала три варіанти проведення Ранкової зустрічі на тему «Я вчусь контролювати свої емоції», використовуючи  різноманітні методи і прийоми: «Ні звуку!», «Заспокой котика», «Ласкаві дотики», «Не дай кульці впасти». Вона провела з  учасниками заходу фрагмент уроку з математики для учнів 1 класів «Рахунок в межах 10» з використанням  зробленого своїми руками дидактичного матеріалу, як-от: «Математична піца».

Методист Прокоф’єва Л.Р., куратор психологічної служби Костянтинівського району, запропонувала для ознайомлення та апробації  теоретичний та практичний матеріали на тему «Емоційне поле сім’ї та щаслива родина». Дана розробка слугує цінним матеріалом для проведення тренінгу з батьками.

Учасники ознайомились із поняттям «емоційне поле сім’ї» та його впливом на відносини між дітьми і батьками, мали змогу розглянути способи зняття емоційної напруги і можливостей її запобігання в колі сім’ї.

Під час мозкового штурму «Як ви проявляєте свої емоції?» учасники зробили висновок про те, що всі емоції, які ми проявляємо у повсякденному житті, створюють певне емоційне поле, тобто систему емоцій, яка впливає на всіх членів родини.

Результатом групового колажування на тему «Щаслива сім’я» стали відповіді на три питання: «Що заважає гармонії в сім ‘ї?», «Щасливі батьки», «Щаслива дитина». Цікавим став той факт, що наймолодші учасники заходу  доповнили надані відповіді власними думками, тобто з позиції дитини.

Під час індивідуальної вправи «Лист дитині» учасники семінару мали можливість письмово висловити своїм дітям почуття вдячності за їх справи, а також поділитися своїм настроєм.

Завершила тренінг Прокоф’їва Л.Р. проведенням техніки для саморегуляції «Маяк», після чого запропонувала поділитися своїми враженнями від участі в даному заході. Усі учасники підтвердили думку про те, що саме гармонізація сімейних стосунків та підвищення резилієнс сім’ї, зв’язок між емоційним станом батьків та дитини є одним із найважливіших аспектів для досягнення успіху наших дітей.

Підводячи підсумки семінару, учасники зазначили, що процес психологізації освітнього процесу є необхідною умовою якісного функціонування освітнього процесу саме на засадах  педагогіки партнерства.

Головною рушійною силою в ефективних змінах освітнього процесу закладу освіти Нової української школи є особистість учителя і його готовність сприймати нове та діяти по-новому. Успішність інноваційної діяльності можлива за умови, коли психолог допоможе педагогам усвідомити практичну значущість різних інновацій системи освіти не лише на професійному рівні, а й на особистісному.

Психолог в Новій українській школі стає посередником між закладом освіти та батьками, місією якого є налагодження позитивної взаємодії між ними.

В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем та батьками.

Фотоматеріали можна переглянути тут

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *