Вебінар для вчителів історії, правознавства та курсу «Громадянська освіта»

26 січня 2021 року відповідно до плану роботи КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників №2» Костянтинівської міської ради відбувся методичний вебінар для вчителів історії, курсу «Громадянська освіта» та правознавства на тему «Інфо-медійна грамотність учнів». У заході взяли участь вчителі  Новодмитрівського НВК, Іванопільської  СШ І-ІІІ ст., Білокузьминівської ЗОШ І-ІІІ ст. та  Марківської ЗОШ І-ІІІ ст..

Під час зустрічі були обговорені  питання специфіки роботи з дітьми «покоління Z», інфо-медійна грамотність на уроках історії та громадянської освіти, організація дистанційного навчання учнів в умовах карантину.

Досвідом роботи щодо впровадження сучасних методів навчання поділились Данілова Олена Дмитрівна, учитель історії  Новодмитрівського НВК, Тютюнник Тамара Григорівна, учитель історії та права Іванопільської СШ І-ІІІ ст., Полуденко Сергій Васильович, учитель Білокузьминівської ЗОШ І-ІІІ ст..

Про цінності та орієнтири українського «покоління Z» та як порозумітися з «цифровим» поколінням дітей  доповідала Олена Данілова. Які вони – діти, народжені в ХХІ столітті? Вони ставлять питання Google, дорогу знайдуть по навігатору, закупки зроблять в інтернеті, одночасно виконують уроки і спілкуються SMS-ми з друзями, використовують усіляку можливість, щоб підключитись до інформаційного потоку…Вони встигають все і скрізь (гуртки, секції, YouTube…) «Z» — інші!

Як учителям із інших поколінь уникнути конфліктів та порозумітися з «цифровим» поколінням дітей? Педагоги дійшли висновку, що покоління Z найкраще сприймає саме візуальну інформацію, оскільки зростає в епоху демотиваторів та суцільної інфографіки.

Наочність – головна умова. Краще розуміє образи, ніж слова. Інструкції в картинках або у формі відеоролика – ось чого потребують сучасні учні. Урок потрібно зробити більш динамічним. Навчальний матеріал слід подавати в оптимістичному тоні: позитивізм мислення сприяє розумовій активності. Основна задача – спостерігати й спрямовувати. Скоріше, бути партнерами та наставниками, бо всі спроби виховання й моралізаторства одразу зазнають фіаско.

Тамара Тютюнник презентувала тему «Чому необхідно бути медіа грамотним». Нагадала, що змістова лінія «Інформаційне середовище» у шкільних курсах історії, громадянської освіти, правознавства включає складові медіаосвіти: «зростання учня як людини, яка сприймає і розуміє навколишнє інформаційне середовище, здатна його критично аналізувати, а також діяти в ньому відповідно до своїх цілей і усталеної в суспільстві комунікативної етики».

На конкретних прикладах і вправах Тамара Григорівна показала як цікаво можна представити той чи інший матеріал. Наприклад, учням  запропоновано побути в ролі спічрайтерів для лідерів країн Європи й підготувати текст (чи тези) різдвяного (новорічного) звернення до народу в кінці 1938 року. Спічрайтер (від англ. speech-writer) — особа, найнята для написання промов для інших осіб.

Також вчителі обмінялись досвідом використання  найбільш ефективних онлайн-засобів навчання, прийомів і методів роботи з учнями. Детально зупинились на сервісах Google Classroom, LearningApps, Thinglink, Canva, Trello, Dipity,  Ютуб-канали: «Пишемо історію», «Уроки історії Пітона Кааа», «TED-Ed» і інші.

Були розглянуті питання підготовки учнів до ЗНО і ДПА, інші організаційні питання.

Упродовж засідання панувала творча та доброзичлива атмосфера, що об’єднала вчителів-однодумців, сповнених бажанням до ефективної співпраці в онлайн-форматі. Дякуємо всім учасникам, що долучилися до засідання!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *