
22 січня 2021 року в online-режимі проведено засідання професійної спільноти вчителів хімії Новодмитрівського НВК, Іванопільської СШ І-ІІІ ст., Білокузьминівської ЗОШ І-ІІІ ст., Марківської ЗОШ І-ІІІ ст. на тему «Організація змішаного навчання». Під час заходу були розглянуті наступні питання:
1. Як організувати онлайн-уроки засобами Google Meet та Stream Yard.
2. Як організувати офлайн-уроки засобами Google Classroom та Padlet.
3. Підтримка навчального процесу в умовах карантину:
- iScienceAr;
- 3D моделі хімічних елементів;
- хімія і технологія доповненої реальності;
- відеоуроки про хімічні елементи.
4. Характеристика ресурсів для електронного навчання:
- електронна освітня система «Мій Клас»;
- каталог електронних освітніх ресурсів (усі шкільні предмети).
Вчителі оцінили можливості технічних інструментів Padlet – віртуальної дошки та Google Classroom – одного із сервісів Google, призначеного для створення віртуальних класів, які дозволяють забезпечити функції створення простору для організації дистанційного навчання: проведення онлайн-уроків; доступ до різноманітних електронних навчальних матеріалів; отримання робіт учнів (тести чи виконані практичні завдання в зошитах); оцінювання та зворотний зв’язок щодо виконаних робіт; можливість поставити питання та отримати відповідь поза межами онлайн-уроку.
Освітяни поділилися досвідом щодо підбору інструментарію дистанційного навчання. Зокрема, характеризували доступні в інтернеті відеоролики, які розкривають теми шкільної програми з хімії на YouTube-каналі Міністерства освіти і науки України, уроки хімії для учнів 7-11 класів, які розміщуються на платформі “Всеукраїнська школа онлайн”. Засвідчили, що ці відео високої якості, тож варто давати посилання на них або на їх фрагменти.
Разом з тим, погодилися з думкою, що іноді вчителю потрібно викладати певний матеріал авторським способом, давати докладніші пояснення чи підкреслювати важливі аналогії, актуальні для конкретної групи учнів. У таких випадках варто записувати власні відеоролики і надавати до нього доступ через мережу YouTube, Vimeo чи аналогічні.
Розглянули приклади створених відео з поясненням теми «Кількість речовини» на YouTube-каналі Нелі Бондаренко (Іванопільська СШ І-ІІІ ст.).
Неля Олексіївна зазначила, що для учнів відеоурок є дуже зручним ресурсом, який може компенсувати (принаймні частково) відсутність учня в класі під час дистанційного заняття. Є можливість повернутись до незрозумілих моментів та переглянути пояснення кілька разів, повільніше, з паузами, відповідно до власного стилю навчання. Можна використати ці ролики на етапі підготовки до тестування чи навіть після завершення курсу для актуалізації матеріалу згодом. Після завершення дистанційного навчання ці ж матеріали можна буде використати для реалізації методу “перевернутий клас”.
Учасники зустрічі ознайомилися з можливостями освітньої платформи «На Урок», яка надає можливості використання тестів з автоматичною перевіркою, що дозволяють організувати швидке оцінювання рівня опанування навчального матеріалу учнями. Розглянули механізм прямого розміщення тестів з названої платформи до гугл-класу, а також можливість створення онлайн-тестів в Google-формах.
Добір якісно викладеного теоретичного матеріалу, цікавих і конструктивних навчальних завдань – відповідальна частина у підготовці до дистанційного заняття. Увагу вчителів хімії привернули: електронна освітня система «Мій Клас», каталог електронних освітніх ресурсів (усі шкільні предмети), платформа «На Урок». Вчителі, які користуються згаданими електронними ресурсами ознайомили аудиторію з їх можливостями.
До таблиці «Електронні ресурси», що застосовуються при організації дистанційного навчання при викладанні хімії, створеної в Google Classroom спільноти вчителів хімії, асинхронно були внесені посилання на мобільні додатки: з використанням технології доповненої реальності на уроках хімії – iScienceAr, спостереження на екрані телефону 3D моделей атомів періодичної таблиці – Rapp Chemistry, відеоуроки про хімічні елементи таблиці.
На прохання вчителів створено добірку відео тренінгів «Основні моменти при роботі з Google Classroom».
Для здійснення неформальної освіти вчителям були рекомендовані безкоштовні курси платформ Prometheus та EdEra.